MANUAL


För att komma åt manualen måste du logga in

FRÅGOR & SVAR


Tryck på frågans rubrik för att se svaret

F: Hur skapar jag ett konto?

S:

På startsidan av portalen trycker du på ansök om konto, detta tar dig till en sida där du får fylla i dina uppgifter.

F: Vad är Nexus?

S:

Nexus är en autentiseringslösning som gör det möjligt för oss att erbjuda olika inloggningsalternativ, så som t.ex. Mobilt BankID.

F: Vart ska jag vända mig om jag behöver hjälp?

S:

Antingen via email till support@swedenre.se eller 08 440 82 50

F: Hur uppdaterar jag mina användningsområden på portalen?

S:

Klicka MENY, välj UPPDATERA PROFIL.

Här kan du bland annat uppdatera vilka områden du vill ha tillgång till på portalen.

Klicka på det område du efterfrågar – valda områden lyser grönt. Klicka SPARA



För att vara säker på att profilen uppdaterats i din webbläsare rekommenderar vi att du loggar in på nytt.

F: Hur blir jag BankID-användare?

S:

Klicka MENY, välj UPPDATERA PROFIL.

Här kan du lägga till ditt personnummer för att komma igång med BankID.



Fyll i ditt personnummer (ååååmmdd-nnnn) i den angivna rutan och klicka SPARA. När rutan för personnummer har försvunnit är du redo att logga in med BankID. 



För att vara säker på att profilen uppdaterats i din webbläsare rekommenderar vi att du loggar in på nytt.